۱۳۸۹ دی ۲۲, چهارشنبه

Let me stand next to your fire

صبح که داشتم میرفتم شرکت، راننده تاکسی ازم پرسید: "این عکس کیه؟" اشاره اش به پیکسل روی کیفم بود.
من یک کوله مشکی گنده دارم که توش کلی چیز میز هست: لپ تاپ و شارژر و دفتر یادداشت و هارد و ام پی تری پلیر و روان نویس و ضدعرق و سیگار و چند تا سی دی و دی وی دی و یک تی شرت آستین حلقه و کلید و کارت بانک و پول و هدفون و فندک و آدامس و دفترچه بیمه و یه سیم کارت ایرانسل و یک پاکت که توش چندتا عکس سه در چهاره!
روی کیفم یه دونه پیکسل هست، قدیما صدتا پیکسل بود! هر چی فکر کمی هم داشتم: رنگین کمان، دو به اضافه دو مساوی پنج (بعد از اینکه فهمیدم اسم یکی از آهنگای رادیوهده، دیگه استفاده نکردم ازش، دوس ندارم جزو دانشجوهای جو روشن فکر زده هنر دوست محسوب بشم!)، علامت صلح و ....
اما این یکی که این آقا بهش اشاره کرد، یه عکس سیاه سفید از "جیمی هندریکس" با زمینه سفیده. همون عکسی که نشسته و متفکرانه به یک گوشه نگاه میکنه و یه سیگار تو دستشه!
بهش گفتم:"جیمی هندریمکس"
گفت:"کی هست؟"
گفتم:"اممممم (داشتم فکر میکردم که بگم موزیسین؟ یا گیتاریست؟)....گیتاریسته!"
گفت:"امریکاییه؟"
گفتم:"آره"

دیگه حرفی نزدیم. خیلی باحال بود که ازم پرسید. با خودم فکر کردم که یارو شب میره و اسم هندریکس رو تو گوگل جستجو میکنه و آهنگ Fire رو گوش میده و کلی حال میکنه و فرداش میره یک الکتریک گیتار میخره و سال بعد بهم زنگ میزنه و بهم میگه میخواد منو ببینه. وقتی میبینمش کلی ازم تشکر و قدردانی میکنه که با این دنیای عجیب و پر از هیجان آشنا کردمش و آهنگ Freak Show Excess از استیو وای رو میزنه و من فکم میفته که این یارو عجب گیتاریستی شده!

"اینجا پیاده میشی؟"

جیمی هندریکس، روحت شاد!

5 نظرات:

آرش سعدی گفت...

تو اگه میخواستی که آدما رو با جیمی آشنا کنی مایی که یه عمره باهاتیم آشنا میکردی
نه راننده ی پیکانو.
چه قدر تو مخیله ی قوی ای داری ولی
مااااااچ

آرش سعدی گفت...

خیلی بده این کامنت دونیت
ده بار باید بنویسی تا بلاخره یکیشو قبول کنه
کامنت قبلی مال پست قبلی هم یه صفحه نوشته بودم همه اش پاک شد
ولی این بار کور خونده بود کپی کرده بودم
:))

Unknown گفت...

divooneeeeeeeeeeeee

مهدی گفت...

په! این که چیزی نیس. من خودم الان سرچه رو کردم (= آن سرچ را انجام دادم)حالام منتظر باش که سال دیگه زنگ بزنم دعوت‌ت کنم بیای توی بند من.

EraZer Head گفت...

خاک بر سر بی لیاقت! حیف اون پیکسل ریدیوهد که دست توی اسکل باشه. بدش به خودم!

ارسال یک نظر